افزایش آگاهی مردم از استاندارد مستلزم همراهی رسانه‌ها است

افزایش آگاهی مردم از استاندارد کالا و خدمات مستلزم همراهی و تعامل رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌ها با توجه به گستردگی دامنه مخاطبان آنها است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان کردستان، ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد کردستان روز یکشنبه به همراه معاون منابع انسانی و امور حقوقی و مسئول روابط عمومی این اداره کل با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به اهالی رسانه با رئیس و خبرنگاران ایرنا دیدار و گفت و گو کرد و ضمن بازدید از اتاق خبر از نزدیک در جریان فعالیت خبری از تولید تا انتشار در این رسانه قرار گرفت.

یزدانی بابت همکاری این رسانه در ترویج استاندارد و ارائه اطلاعات لازم در این خصوص به مردم اظهار داشت: استاندارد در حوزه‌هایی همچون مواد غذایی، بهداشتی، درمانی و خدماتی، آسانسور، وسایل شهربازی، مصنوعات طلا و نازل‌های سوخت که مردم روزانه با آنها کم یا بیش سر وکار دارند، خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه هر چقدر اطلاعات مردم در ارتباط با خدمات و کالاهای استاندارد افزایش پیدا کند به همان میزان شاهد ارتقای کیفیت تولیدات هم خواهیم بود، اضافه کرد: همواره تلاش کرده و می‌کنیم که اخبار و اطلاعات مربوط به استاندارد را از طریق رسانه‌های رسمی و مورد اعتماد مردم منتشر شود.

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: در نظرسنجی که چند سال پیش توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج در خصوص شناخت مردم از استاندارد انجام شد ۷۵ درصد مخاطبان در این نظرسنجی از استاندارد شناخت کافی داشتند البته چند سالی است خود سازمان اقدام به انجام نظرسنجی می‌کند و این کار در یک روز به طور همزمان در سراسر کشور از یک جامعه هدف اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: آخرین نظرسنجی انجام شده بیانگر افزایش سه درصدی افکار عمومی کردستان در خصوص استاندارد نسبت به سال قبل بود که نشان می دهد اطلاع رسانی در حوزه استاندارد برای شناخت مردم خوب بوده و تاثیر زیادی در معرفی خدمات این سازمان داشته است.